نکات مهم خرید جک درب پارکینگ
1). هنگام خرید وزن تقریبی هر لنگه و طول ان را به فروشنده بگویید تا محصول متناسب با همان به شما معرفی شود ویا قبل از خرید توسط کارشناس بازدید شود.با مشخص بودن وزن درب میتوان از هزینه های اضافی جلوگیری کرده و جکی مناسب با وزن درب تهیه کرد. هرچقدر وزن درب سبک تر باشد میتوان از جک های ارزان تر استفاده کرد. در درب های سبک انتخاب تولیدات داخل انتخاب کاملا مقرون به صرفه می باشد.استاندارد درب های ساخته شده برای هر لنگ معمولا ۱.۸ متر می باشد که در این مقدار تمام جک ها قابلیت کارکرد مناسب دارند. اما اگر عرض در بیش از مورد استاندارد باشد باید از جک های با شفت بلند تر استفاده کرد. در مشخصات تمام جک های درب پارکینگ این مقادیر ذکر شده است تا کاربر انتخاب درستی انجام دهد.
2). هر چقدر میزان تردد در ساختمانها زیاد باشد می بایست از جک برقی بهتر و قوی تری استفاده نمود.ساختمانی با حداکثر ۲۰ یا ۳۰ واحد تردد خودرو می تواند از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده نماید، اما برای مجتمع های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار بالا سیستمهای هیدرولیکی پیشنهاد می شوند. در نوع انتخاب جک پارکینگی باید به موضوعات دیگری مثل عرض درب نیز باید توجه داشت که اگر بالاتر از حد استاندارد بود(دو متر) بود از جکهایی با عرض بندتر استفاده کرد.
3). اگرتعداد ریموتهای مورد نیاز شما زیاد است نیازی نیست هنگام خرید جکهای پارکینگ خارجی به همان مقدار ریموت فابریک خریداری کنید چون ریموتهای فابریک جکها قیمت بالایی دارند.با نصب یک رسیور رله به مدار فرمان جک در میتوانید به تعداد دلخواه ریموت ارزان قیمت کد دهی کنید.
4). بهتر است در صورت نصب رسیور رله ،از نوع هاپینگ ان که غیر قابل کپی میباشد استفاده کنید تا امنیت را بالا ببرید
5). یک پک کامل جک شامل دو عدد بازو ,یک جعبه فرمان,یک جفت چشمی ایمنی,یک عدد فلشر و دوعدد ریموت کنترل فابریک میباشد.قفل برقی جک پارکینگی روی پک نمیباشد وجداگانه باید تهیه شود.
6). برای مناطقی که امکان قطع برق زیاد است از جکهای درب پارکینگ 24 ولت با قابلیت نصب باتری بکاپ استفاده کنید که شامل دو عدد باتری 12 ولت میباشد که بهتر است هر کدام 7 امپر باشند.
7). نصب قفل برقی روی درب امنیت بیشتری دارد تا در صوردت فشار درب از بیرون لای دربها باز نشود.مخصوصا برای دربهای تک لنگه که طول درب زیاد است حتما از قفل برقی استفاده کنید.
چیزی به نام نصب رایگان وجود ندارد و معمولا شرکت ها اجرت نصب را روی قیمت جک می کشند و یکجا می گویند.نصب جک بین 3 تا5 ساعت زمان میبرد و شامل جوشکاری و سیم کشی است بنابراین نمیتواند رایگان باشد قیمت نصب هم در حدود 250 تا 350 هزار تومان بسته به شرایط کار است.
8). اهمیت کیفیت نصب نباید فراموش شود,متاسفانه مشتریان به کیفیت جک دراهمیت میدهند اما به کیفیت نصب جک اهمیتی نمیدهند و این باعث میشود تا بعد از نصب با مشکلات زیادی روبرو شوند که باعث اذیت مشتریان و کاهش عمر جک ها میشود.بنابراین اطمینان حاصل کنید که نصاب ماهرو با تجربه باشد و در کار دقت داشته باشد.متاسفانه بعضی ازشرکتهای همکار بخاطر سود بیشتر از نصابهای کم تجربه استفاده میکنند تا کمتر هزینه کنند و…
9). بهتراست نصب جک پارکینگ را به شرکت ها بسپارید تا اینکه با نصاب ها به صورت مستقیم کار کنید زیرا شرکت ها موظف به ارائه گارانتی هستند.ولی نصاب ها ممکن است برای خدمات دست شما را خالی بگذارند زیرا کسی آنها را موظف به ارائه خدمات نمی کند.از شرکتی جک اتوماتیک پارکینگ بخواهید که بعد از کارشناسی، کل سیستم را برای شما نصب کرده و در انتها باشما تسویه حساب کند.
10). جک برقی پارکینگ در دو نوع مختلف هیدرولیکی و مکانیکی ساخته شده است . تفاوت اصلی این جک ها با یکدیگر زمانی خود را نمایان می کند که بحث وزن لنگه های درب اتوماتیک پارکینگ به میان می آید . زیرا هریک برای وزن خاصی مورد اسفاده قرار می گیرد . برای مثال جک درب پارکینگ هیدرولیکی برای درب های سنگین و پر تردد و جک درب پارکینگ مکانیکی برای درب اتوماتیک پارکینگ با لنگه های سبک تر مناسب هستند .
11). جک های پارکینگی را خرید کنید که در بازار شناخته شده اند و از خرید جک های درب پارکینگ که ناشناس هستند پرهیز کنید زیرا جک های ناشناس ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشند و فروشنده انها را به اسم جک های پارکینگی خارجی بفروشد.این جک ها معمولا اسمهای خارجی دارند ولی ایرانی ویا چینی هستند ویا مونتاژ هر دو.بنابراین گول نامهای این جک هارا نخورید.
12). با ارسال تصویر درب پیش فاکتور کلی از فروشنده بخواهید تا در پایان کار نصب شمارا با هزینه های اضافه قافلگیر نکنند.مانند هزینه سیم وهزینه کنده کاری و صفحه پلیت .
ما با دیدن تصویر درب پارکینگ شما قیمت قطعی را برای شما پیش فاکتور میکنیم تا با خیال راحت سفارش خود را انجام دهید.
هزینه جک پارکینگ
برای انتخاب جک پارکینگ علاوه بر دانستن مشخصات درب مانند وزن،طول،تعداد تردد باید مشخص کنید چه مقدار هزینه ای برای خرید درنظر گرفته اید،مسلما هرچه هزینه بیشتری برای خرید جک پارکینگ انجام دهید کیفیت بالاتری بدست خواهید اورد.البته بایدمراقب باشید تا جک های بی کیفیت و ارزان را بنام جک خوب و خارجی به شما ندهند.
اگرنمیخواهید زیاد هزینه کنید و تعداد واحدهایی که از پارکینگ استفاده میکنند زیاد نیست مثلا ۴ یا ۸ واحد میتوان از جک های ایرانی و چینی خوب استفاده کرد مانند جک سیماران، جک یال و جک میلان
قیمت این جک های پارکینگی بین ۲/۵ تا ۳ میلیون تومان هست و کیفیت آنها قابل قبول است مخصوصا جک های برند سیماران که از لحاظ خدمات هم مناسب است.جکهای دیگری هم دراین حدود هزینه هستند که کیفیت کمتری ازمدل های معرفی شده دارند.درصورتی که میخواهید بیشتر هزینه کنید ویا تعداد واحدهای شما بیشتراز ۸ واحد است برای افزایش طول عمر جک پارکینگ از برندهای ایتالیایی استفاده کنید،مانند برندهای V2 کالیپسو، پرتکو،لایف،نایس،BFT، فک،زومر…
البته بیشتر این برندها دیگر در ایتالیا تولید نمیشوند اما تحت لیسانس ایتالیا ،در کارخانه هایی در چین ،بلغارستان و دیگر کشورها تولید میشود،که این چیزی از ارزش و کیفیت این محصولات کم نمیکند. این برندهای معرفی شده سال هاست که در بازار ایران کار میکنند و هیچ وقت مشکلی از بابت تامین قطعات انها به وجود نیامده، ولی با این حال برند V2 و پروتکو از لحاظ خدمات و تامین قطعات شرایط بهتری دارند.
این جک ها در بازار فیک ندارند ولی ممکن است جک ایرانی که مشابه آنهاساخته شده اند را به نام ایتالیایی به شما بفروشند.پس قبل از خرید حتما درمورد اصل بودن جک پارکینگ تحقیق کنید.حدود قیمت این جک های پارکینگی از۴ میلیون تومان شروع میشود و ممکن است بعضی از آنها تا ۸ میلیون تومان هم قیمت داشته باشند.
مقایسه عملکرد جک پارکینگ الکترومکانیک و هیدرولیک
اگر هنگام انتخاب جک پارکینگ الکترومکانیک و هیدرولیک سوالاتی برای شما پیش امده و نمیدانید که کدامیک مناسب برای درب شما میباشد با خواندن این مقاله تا حدودی سوالات شما بر طرف میشود و با عملکرد هر دو سیستم اشنا میشوید.
رتور و چرخ دنده جک الکترومکانیک

جکهای پارکینگ الکترو مکانیک در واقع همان سیستم گیربکس مکانیکی میباشد که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند. مکانیزم حرکت این جک های بازویی رتو و چرخ دنده میباشد, رتور که داخل استاتور قرار دارد با خاصیت مغناطیسی حرکت میکند و چرخ دنده را که میتواند برنجی ویا پلاستیکی باشد میچرخاند .چرخ دنده هم که به شفت گیربکس متصل است حرکت چرخشی را به میل ماردان منتقل میکند و ان را میچرخاند.میل ماردان هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردان را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت( برون چرخش)است را به جلو ویا عقب میراند .شفت استیل جک نیز که متصل به مهره ماردان است.با عقب و جلو رفتن مهره ماردان روی ماردان حرکت کرده و درب را باز و بسته میکند.
عملکرد جک اتوماتیک پارکینگی الکترومکانیک

در این نوع جک ها اسیب پذیر ترین قسمت ها رتور و چرخ دنده هستند که با سرعت بالا با هم در تماس هستند و طبعا دچار ساییدگی به مرور زمان میشوند.جنس رتور نسبت به چرخ دنده باید از الیاژ بهتری برخوردار باشد تا در مواجه با چرخ دنده ساییده نشود و بعد مدتی فقط چرخ دنده تعویض شود که هزینه تعمیرات بالا نرود.ولی متاسفانه در بعضی از جک های چینی رتور هم پا به پای چرخ دنده ساییده میشود و باید هردوی انها تعویض شوند.
مهره ماردان هم اگر از جنس تفلون باشد بجای برنج در مواجهه با رتو که همیشه از جنس فولاد است عمر بیشتری خواهد داشت .
جک های پارکینگ اتوماتیک الکترو مکانیکی قدرت مناسب و خوبی دارند و قیمت انها نیز در مقایسه با جک هیدرولیک پایین تر و به صرفه تر هستند و بیشتر نیز استفاده میشوند.اما نقطه ضعف این جک ها استفاده در منطق سرد سیر است (بیشتر از دمای 10- درجه)که عملکرد انها را مختل میکند که مهمترین دلیل ان هم سفت شدن گیریس داخل گیربکس و روی میل ماران میباشد که حرکت چرخ دنده و مهره ماردان را کند میکند و باعث میشود درب کامل با و بسته نشود.
در دمای بسیار بالا هم اگر تردد زیاد باشد باعث داغ کردن و متوقف شدن جک میشود.تا دوباره بعد از مدتی خنک شود و به کار بیفتد.
جک پارکینگ هیدرولیک چیست؟
مایعات تقریبا تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین میتوان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی ، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود.
جک هیدرولیک وسیلهای است که در آن نیرویی بر روغن موجود در یک استوانه کوچک وارد میشود. این نیرو سبب میشود که روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ منتقل شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار میآورد و باعث بلند شدن بار روی استوانه (مثلا ماشین) میشود. مکانیزم کار ماشینهای جرثقیل ، و غیره نیز چنین میباشد که در عین سادگی ، کار مفید زیادی با بازده بالا انجام میدهد.
جک های هیدرولیکی برای ترددهای زیاد و درب های با وزن بالا استفاده می شود و یک برتری منحصر به فرد دارد آن هم این که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند این جک که از روغن استفاده میکند بدون هیچ تغییر در عملکرد به کار خود ادامه می دهد، و تنها یک نوع ۲۲۰ ولت دارد. ایمنی دربهای اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالاست و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است و اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذ پذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را به تقریبا صفر می رساند.
در ساختمان جک هیدرولیک از این واقعیت استفاده میشود که روغن تقریبا تراکم ناپذیر است و نیروی وارد بر خود را منتقل میکند. فشار وارد بر پیستون کوچک عینا به پیستون بزرگ منتقل میشود و آنرا به طرف بالا میراند.
کارکرد جکهای هیدرولیکی بسیار ساده است. در جکهای هیدرولیکی از سیال که روغن است، استفاده میشود. مایعات تراکمپذیری بسیار ناچیزی دارند برای همین نیز سرعت جکهای هیدرولیکی قابل کنترل است و از طرفی قدرت بالایی دارند. در جک هیدرولیک دیگر خبری از گیربکس نیست و بجای ان یک الکترو موتور 220 ولت فشار روغن را وارد سیلندر جک کرده و باعث باز و بسته شدن درب میشود.
ممکن است شما همچنین مایل باشید

سنسور FTO
2022-09-19
توان موتور آسانسور و فرمول محاسبه آن
2022-11-20