آسانسور معلول بر


آسانسور معلول بر

در خصوص واژه «معلولیت» تعاریف مختلفی ارائه شده است. «سازمان بهداشت جهانی» در سـال 1981 ،معلولیـت را «وجـود اختلال در رابطه بین فرد و محیط» تعریف كرده است. به طور كلی معلولیت را می توان یكـی و یـا تركیبـی از نارسـایی هـا و ناتوانی های جسمی، ذهنی و روانی و معلول را فردی كه برای انجام امور زندگی خود نیازمند كمك دیگران، استفاده از ابـزار و تجهیزات و مراقبت ویژه می باشد، تلقی نمود.

آسانسور معلول بر

آسانسور معلول بر مناسب افراد معلول جهت جابه جایی در بین طبقات و همچنین برای استفاده در مکان های مثل بیمارستان ها کاربرد بسیاری دارد. بالابر معلولین می تواند با مکانیزم های گوناگونی ساخت و مورد استفاده قرار بگیرد.

همان طور که از اسم بالابر مشخص است، دستگاهی جهت حمل افراد معلول، کم تواند و سالمندان می باشد تا جابه جایی در بین طبقات را برای آنها را راحت تر کند. ویلچر پله رو مختص مکان هایی با اختلاف سطحی به اندازه چند سانتی متر می باشد. ابعاد پلت فرم دستگاه به اندازه ای است که به آسانی یک ویلچر با یک نفر و حتی مقداری بار را در خود جای می دهد.
بالابر معلول می تواند به صورت بالابر هیدرولیکی معلولین، بالابر وینچی معلولین یا بالابرگیربکسی معلولین مورد استفاده قرار بگیرد. بالابر مخصوص معلولین به دلیل استفاده از جک مستقیم به هیچ عنوان سقوط نمی کند و از امنیت بالایی برخوردار است.

نکاتی در مورد آسانسور معلول بر

  • آسانسور معلول بر را می توانید در مکان های عمومی، اداری و تجاری، در ساختمان های چند طبقه، در مانگاه ها و بیمارستان به جهت جابه جایی افراد ناتوان، سالمندان، افراد ام اسی استفاد کرد. ابعاد کابین این نوع از آسانسور ها باید به صورتی باشد که فضای کافی برای فرد همراه نیز وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که، کابین آسانسور به هنگام توقف حتما با سطح پاگرد راه پله هم تراز باشد. لازم به ذکر است یک آینه در جلوی درب ورودی نصب گردد. شستی طبقات را به گونه ای تعبیه شود که فرد معلول بدون کمک گرفت از کسی به راحتی به شستی دسترسی داشته باشد. نصب دستگیره در دیوار های کابین آسانسور معلولین بسیار اهمیت دارد، حداقل باید یک دستگیره باید نصب گردد.
  • معمولا در ساختمانها ی تازه ساز و ساختمانهایی که نیاز به پایان کار دارند که در طبقه همکف مجبور به استفاده از پله شده اندجهت دریافت پایان کار الزام به نصب ویلچر بر بر اساس استاندارد شده اند، با توجه به نیاز بازار اقدام به تولید ویلچر بر با کیفیت در تعداد بالا نموده ایم که بتوانیم خدمت خود را به مشتریان عزیز ارائه نماییم . سیستم های ویلچر بر به علت اینکه هم در نمای ساختمان است و هم در فضای باز هستند باید هم از نظر کیفیت و هم از نظر زیبایی از سطح بالایی برخوردار باشند.
  • ویلچربر امکانی است برای افراد، که معلولیت جسمی دارند، ویلچربرها که به اسم بالابر صندلی هم معروف شده اند، می توانند راه حلی مناسب برای افراد معلول باشند. صدها نفر سالیانه تصمیم می گیرند معلول بر بخرند، که آرامش خیال به زندگی آنها بازگردد . معلول بر می تواند هم در داخل ساختمان و هم در بیرون ساختمان استفاده شود .اگرچه معلول برهایی که دربیرون ساختمان قرار دارند خاص تر هستند.اگر مشکلات حرکتی به علت تصادف دارید ، خرید معلول بر می تواند راه حل مناسبی باشد.
    ویلچر برها چون برای افراد ناتوان ساخته می شوند باید در ایده آل ترین شرایط ساخته شوند. اولین شرط، جانمایی مناسب ویلچر بر است. مکان ویلچر بر باید جایی باشد که فرد ناتوان به راحتی سوار و پیاده شود. یعنی فرد ناتوان در صورت توانایی فردی، برای سوار و پیاده شدن به ویلچر بر نیاز به همراه نداشته باشد. کف ویلچر بر که هم می شود یک صفحه ساده باشد و هم یک کابین ،باید با سطح زمین و سطح طبقه هم تراز و بدون پله و برجستگی باشد.اگر در جایی امکان کندن چاله جهت پیت نباشد ، ویلچر بر بالاتر از سطح قرار می گیرد که این اختلاف فاصله را می توان با یک رمپ کوچک پوشش داد.
  • برای کابین آسانسور ویلچر بر و پلت فرم ویلچر بر استانداردی تعریف شده است که فروشندگان ویلچر بر ملزم به رعایت آن هستند. ابعاد کابین و پلت فرم ویلچر بر 140*110 سانتیمتر و بازشو درب آن 210*80 سانتیمتر در نظر گرفته شده است. همچنین سیستم ویلچر بر باید به برنامه تراز مجدد طبقه مجهز باشد. ضمن اینکه درب کابین باید به مدت طولانی تر از حد معمول باز بماند ، بنابراین باید به این دکمه در داخل کابین مجهز باشد.
  • در بالابر معلول بر نیازی به کنده کاری چاهک و ساخت موتور خانه ندارد . ابعاد استاندارد بالابر معلول مناسب برای حمل و انتقال معلولین از روی تخت بر روی زمین و یا جابه جایی بین طبقات، بالا و پایین آمدن از پله ها می باشد. این نوع بالابرها دارای ترمز اضطراری می باشد . حرکت نرم و روان دارند و بی سر و صدا میباشند.

 

ساخت و نصب آسانسور معلول بر توسط شرکت پارت پانیک

شرکت پارت پانیک با داشتن چند سال سابقه کار در این زمینه و به کارگیری کادری مجرب و کار بلد کامل ترین خدمات را به مشتریان خود در تمام نقاط تهران عرضه می کند.

خدماتی که این شرکت به مشتریان خود ارائه می کند، شامل خدمات پس از فروش، نصب و طراحی انواع بالابر ها و آسانسور هاست. در ضمن این شرکت دستگاه خریداری شده را به مدت یک سال بیمه می کند. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر از نحوه فروش و راه اندازی بالابر ها از طریق تلفن های موجود در سایت با کارشناسان ما به طور مستقیم صحبت کنید و مشاوره رایگان شوید.

سایر خدمات ارائه شده توسط شرکت : فروش و ساخت انواع بالابر ویلچربر ، بالابر خانگی ، بالابر مغازه ، بالابر غذابر ، بالابر رستورانی ، بالابر آزمایشگاهی استریل بر ، بالابر کتاب بر، اسنادبر و انواع بالابر هیدرولیکی اشاره کرد.

الزامات نصب آسانسور معلول بر

از نظر مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرداری، نصب جک معلولین در اختلاف سطح های مشخص شده الزامی است. بدون تعبیه بالابر ویلچر، مجوزهای لازم برای اخذ پایان کار شهرداری صادر نمیشود. از سوی دیگر این الزام از نظر معماری برای ایجاد امکان تردد برای معلولین و سالخوردگان کاملا بدیهی است. معماران و سازندگان ساختمان یا باید از رمپ (سطح شیب دار) استفاده کنند یا از راهکار اقتصادی جک معلولین. بنابراین بغیر از الزام قانونی، تعبیه جک معلولین در فضاهای مورد نیاز ساختمان را میتوان یک نیاز ضروری از نظر معماری دانست. در این میان برعهده سازندگان و مهندسین ناظر است که بر رعایت اصول ایمنی و فنی لازم در اجرای بالابر ویلچر بر دقت و نظارت کافی را داشته باشند.

ایمنی در آسانسور معلول بر

مهم نیست ترافیک کاری دستگاه بالابر ویلچربر چقدر است. حتی اگر بالابر یکبار در سال مورد استفاده قرار بگیرد هم باید کاملا ایمن باشد. فراموش نکنید که این دستگاه برای استفاده افراد کم توان یا سالخورده است. این موضوع حساسیت ایمنی در جک معلول را دوچندان میکند. دستگاه ویلچربر باید کاملا دارای شرایط ایمن بوده و به تجهیزات و قطعات ایمنی مجهز شود.

شستی مخصوص معلولین در آسانسور

یکی از مشکلاتی که معمولا معلولین، مخصوصا آن گروه از معلولینی که با ویلچر به کابین آسانسور وارد می شوند، لمس کلید آسانسور برای انتخاب طبقه مورد نظر می باشد. چون محل نصب شستی و نمراتور داخل کابین به صورت عمودی و در ارتفاعی قرار دارد که دسترسی معلولین ویلچر سوار به آنها غیر ممکن می باشد.
لذا این معلولین برای استفاده از اینگونه آسانسورها نیازمند به کمک یا همراهی شخص ثالث می باشند و این موضوع مشکلی است که باید در دستورالعمل های استاندارد آسانسور و سندیکای صنعت آسانسور و متولیان این صنعت گنجانده شود.

صفحه کلید ویژه معلولین باید در ارتفاع یک متری کابین آسانسور و نوع معمولی در جای خود نصب شود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *