دوربین مداربسته وارم لایت (Warmlight) چیست؟

دوربین مداربسته وارم لایت چیست؟

قیمت دوربین وارملایت عرضه در پارت پانیک بسیار ارزان بوده و دارای کیس فلزی بزرگ و تعدادی پرژکتور که پایین لنز دوربین قرار دارد و این دوربین را بسیار جذاب کرده است.این دوربین با کم شدن نور محیط اطراف خود  به صورت خودکار پرژکتور های خود را روشن کرده و با نوری که به محیط اطراف خود انتقال می دهد  محیط را روشن کرده و تصویر را برای بیننده مثل روز رنگی و روشن نشان می دهد.

هدف از نصب دوربین مداربسته وارم لایت بیشتر شدن امنیت محیط نصب شده در آن است. از زمان اختراع دوربین های مداربسته یکی از مشغله های فکری سازندگان دوربین مداربسته قابلیت دید در شب دوربین های مداربسته بود. از این رو  در نسل های ۲ و‌ ۳  دوربین های مداربسته قابلیت دید در شب به این دوربین ها اضافه شد تا افزایش امینت و کیفیت برای محیط نصب شده به ارمغان آورده شود.

یکی‌ از معایب دید در شب های اولیه، تصویر سیاه و سفید دوربین بود که با کمک ‌از اشعه مادون قرمز ال ای دی‌ های نصب شده در دوربین بدست می آمد. عدم‌ نمایش‌ رنگ در این  ‌دوربین ها‌ ضعف بزرگی ‌به شمار می آمد که طراحان تصمیم گرفتند تا به فکر چاره ای برای دید در شب‌ رنگی باشند.

بررسی دوربین مداربسته وارم لایت مدل ATP 025

امروزه دوربین های مداربسته برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند. این دوربین‌ها می‌توانند دوربین‌های ویدئویی یا دوربین‌های دیجیتال باشند.

با دوربین مداربسته وارم لایت دید در شب به صورت کاملا رنگی را تجربه کنید

۲ تکنولوژی که در دوربین های مدار بسته استفاده شده و این مکان را به شما می دهد که در شب تصویر کاملا رنگی را تجربه کنید

  • تکتولوژی دوربین استارلایت
  • تکنولوژی دوربین ‌وارملایت

ساختار اصلی دوربین وارم لایت

  • بدنه دوربین: قاب اصلی و قاب پوششی (بیرونی) که نسبت به فضای مورد استفاده آن را انتخاب می‌کنند و به ۲ دسته فلزی و پلاستیکی تقسیم می شوند
  • بخش‌های الکترونیکی دوربین: سنسور، بورد اصلی،لنز، کانکتور، بورد تغذیه و ir می‌باشد
  • لنز دوربین: لنز زوم یا موتور دار دوربین مداربسته نوعی از لنز است که امکان تغییر فاصله کانونی و در نتیجه زاویه دید دوربین را از راه دور مهیا می‌کند. این لنزها همچنین معمولاً دارای فوکوس خودکار نیز هستند.
  • وظیفه لنز: اندازه چیپ تصویر دوربین‌ها محدود و کوچک است. این موضوع باعث خواهد شد تصویر تشکیل شده بر روی چیپ تصویر بسیار محدود باشد. برای رفع این مشکل باید از وسیله ای برای متمرکز کردن نور بر روی چیپ تصویر استفاده شود. به این وسیله لنز می‌گویند. لنز دوربین‌های مداربسته معمولاً از یک یا چند عدسی تشکیل شده که با توجه به فاصله کانونی، قسمت مشخصی از تصویر رو به رو را بر روی چیپ تصویر ایجاد می‌کنند. هر چه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد تصویر را کمتر متمرکز می‌کند و زاویه دید دوربین کمتر خواهد بود.

دوربین‌ های وارم لایت بر اساس شکل ظاهری و نوع کاربرد

  • دوربین مداربسته دام (Dome) : اصطلاح دام(Dome) در لغت به معنای قوس و حالت منحنی‌شکل است.
    همان‌طور که از معنای این دوربین‌ها واضح است به صورت گنبدی شکل می باشد این دوربین ها بیشتر برای نصب بر زیر سقف طراحی شده است.
  • دوربین مداربسته بولت (Bullet): اصطلاح بولت(Bullet)به معنای گلوله است. دوربین‌های بولت دوربین‌هایی با بدنه معمولاً استوانه‌ای شکل و عموماً فلزی ۰هستند که بیشتر مناسب اماکن خارجی.فضای باز،جلو درب اماکن،سالن های بزرگ با سقف بلند و … می‌باشد.
  • دوربین های مینیاتوری: دوربین های مینیاتوری یا mini camera همانگونه که از نامشان پیداست دوربین های کوچکی هستند که بیشتر به عنوان دوربین های مخفی استفاده می شود. به عنوان مثال دوربین های دستگاه های ATM که بر روی تک تک Atm ها مورد استفاده قرار میگیرد.
    یا دوربین هایی که در طب پزشکی برای آندوسکوپی یا کولونسکوپی استفاده میشود دوربین هایی هستند به اندازه بند انگشت که به دوربین بند انگشتی ام معروف هستند.

مزایای استفاده از دوربین وارم لایت

مزیت بعدی دوربین های وارم لایت (Warmlight) صرفه جویی در مصرف انرژی برای روشنایی دید در شب است که برای ساختن یک سیستم نظارت تصویری حرفه ای و مستقل نیز مهم است.

دوربین مدار بسته وارم لایت پارت پانیک سیستم دید در شب خود را بر اساس سنسور جدید توسعه داده است. با افزایش حساسیت سنسور NIR، سنسور دوربین مداربسته وارم لایت پارت پانیک عملکرد تصویربرداری بالاتری دارد و به طور خاص برای روشنایی کمتر نسبت به سنسورهای معمولی با استفاده از نور IR طراحی شده است.

فناوری دید در شب تمام رنگی دوربین وارم لایت نه تنها دوربین های IP، بلکه دوربین های AHD را نیز تحت تأثیر قرار داده است. و مهمتر از همه، قیمت این دوربین ها در حال حاضر کمی متفاوت از معمول است.

یکی دیگر از مزایا “قیمت دوربین وارم لایت” می باشد که بسیار مقرون به سرفه بوده و برای شما مناسب است.

دوربین‌ وارم لایت به شما امکان می‌ دهند تا به درجه بالاتری از امنیت در سیستم‌های نظارت تصویری بروید. ویژگی بارز چنین دوربین های نظارتی این است که دوربین های وارم لایت حساسیت بالایی به نور دارند و در نتیجه اتلاف نور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. بنابراین، حساسیت این ماتریس چندین برابر حساسیت ماتریس‌های CMOS در میدان نور قابل مشاهده توسط دوربین است که با استفاده از فناوری استاندارد توسعه یافته است و بیش از سه برابر زمانی که نور مادون قرمز روشن است.

دوربین‌ مداربسته وارم لایت آیپی و دوربین‌های HDCVI وضوح بالا  در نور کم را ارائه می‌کنند – تا ۰.۰۰۲ Lx در فیلم‌های رنگی و تا ۰.۰۰۰۲ Lx در فیلم‌های سیاه و سفید، بدون فعال کردن شاتر آهسته. تصویر از اجسام متحرکی که در قاب گرفته شده اند در سطوح نور کم تار نمی شوند، در شرایط مشابه، دوربین های IP استاندارد باید یک شاتر الکترونیکی آهسته وصل کنند تا یک تصویر ویدئویی رضایت بخش به دست آورند. با عملکرد دوربین دامنه دینامیکی بالا، دوربین IP یک تصویر ویدئویی متعادل با روشنایی در شرایط نور پس‌زمینه یا نور پس‌زمینه دریافت می‌کند.

سنسور وارم لایت می تواند با استفاده از نوردهی های متعدد از فیلم های با محدوده دینامیکی بالا پشتیبانی کند. هنگامی که سنسور دوربین وارم لایت کار می کند، مجموعه ای از چندین فریم ویدیویی را تولید می کند که با سرعت های شاتر متفاوت به دست می آید. برای هر فریم، یک ضریب افزایش انتخاب می شود. سپس پردازنده آنها را پردازش می کند و سپس تصویر نهایی بیرون می آید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *